Ting du ikke tænker over som virksomhedsejer, men som du bør tænke på!

Som virksomhedsejer kender du uden tvivl til problematikken med, at du ikke kan nå det hele på kun 24 timer i døgnet. Det vil du særligt kende til i din opstart, hvor meget af arbejdsindsatsen afhænger af dig, og hvor du måske er enemand om at drive virksomheden. Selvom du ikke når det hele, så er det dog rigtig godt at vide, hvad du skal nå, og hvad der tit bliver glemt. Det giver vi dig her.

Følg op på dine gamle kunder

Noget som mange virksomheder glemmer i starten, det er at følge op på sine kunder og sørge for at få et godt bånd til dem. Det handler om at bygge en god relation, så kunden kan være ved din virksomhed mange år frem også. Måder du kan gøre dette på er ved at ringe dem op, sende dem en e-mail eller måske sørge for, at de også interagerer med din forretning på de sociale medier. Virksomheder har det med at tænke meget over kundeservice i begyndelsen, hvor en kunde betyder meget. Men når virksomheden vokser, så glemmes den enkelte kunde oftest.

Husk bogføringen

Bogføring er i mange tilfælde noget, som virksomhedsejere vælger at udskyde til der eksempelvis skal laves moms eller årsregnskab. Det bliver dog meget hurtigt uoverskueligt, og derfor er det godt at få en rutine ind, hvor du bogfører fast. Det kunne for eksempel være om søndagen, hvor du bruger en time på at få styr på alt det, der hænger ude. Ellers kommer det til at bide dig bag i på et tidspunk.

Få gjort rent

Det er vigtigt, at du jævnligt får gjort rent, da rod det mindsker din produktivitet. Der er flere løsninger på, hvordan du holder godt rent i din virksomhed. Enten kan du vælge selv at gøre, det eller også kan du hyre et rengøringsfirma med speciale i erhvervsrengøring. Det er ikke så dyrt, som mange rent faktisk tror. Det frigiver samtidig også en byrde fra din skulder, så du ikke skal tænke på det. Du kan alternativt henvende dig til flere forskellige firmaer, der tilbyder rengøringshjælp og bede dem om et uforpligtende tilbud.